رفتن به محتوای اصلی
امروز: ۰۷:۱۸:۴۹ ۲۰۲۵/۰۶/۰۹     ورود
EN - FA

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

برای تبلیفات در سایت

bazimobail

تلفن های همراهِ هوشمند مثال بی نظیری برای همبستگی بین ارتباطات الکترونیکی، رسانه و صنعت سرگرمی است. حوزه بازی های موبایلی (بازی هایی که برای بازی کردن در دستگاه های تلفن همراه هوشمند و تب لت ساخت می شوند)، نمونه ای از حوزه های بکر است که باعث جذب مخترعان، کارآفرینان شده است. نیوزو، یکی از معتبرترین مراکز تحقیقاتی در حوزه بازی های دیجیتالی، در گزارش خود در مورد بررسی روند صنعت باز یهای دیجیتالی اعلام می کند که از مجموع ۹۱/۸ میلیارد دلار درآمد بازی های دیجیتالی در سال ۲۰۱۵، بازی های موبایلی با ۳۰/۴ میلیارد دلار درآمد، بیشترین سهم را از آن خود کرده اند. همین توجه به اهمیت بازی های موبایلی موجب شده است تا یک سوم عناوین در فروشگاه های اینترنتی، مربوط با بازی های موبایلی باشد. بازی های دیجیتالی و به خصوص بازی های موبایلی، در ایران نیز مخاطبان قابل توجهی دارد. مرکز تحقیقات بازی های دیجیتالی در گزارش رسمی خود از صنعت بازی های دیجیتالی در کشور، اعلام کرده است ک در حال حاضر ۲۳ میلیون بازیکن در کشور وجود دارد که درآمد صنعت از این بازی ها در سال ۱۳۹۴، ۱۵۳ میلیون دلار بوده است و بازی های موبایلی با سهم ۶۵ درصدی بیش از ۹۹ میلیون دلار بیشترین میزان درآمدزایی را از آن خود کرده اند. این مسئله اهمیت توجه به بازی های دیجیتالی و به خصوص بازی های موبایلی را به شکلی ویژه برجسته می نماید؛ با توجه به اینکه بازی های موبایلی، همبستگی شدیدی با پیشرفتهای فناوری دارند، می توان آنها را به عنوان گونه ای از محصولات فناوری در نظر گرفت. از سوی دیگر بیش از ۹۰ درصد بازیهای موبایلی، از روش نصب رایگان و پرداخت درون برنامه ای برای پول سازی استفاده می کنند. در این روش، کاربر می تواند بدون پرداخت هزینه، بازی را نصب و امتحان نماید و سپس به دلایل مختلف ازجمله تسریع فرآیند بازی و کاهش زمان، تقویت ویژگیهای شخصیت های بازی، دسترسی به مراحل بیشتر در بازی، حذف تبلیغات آزار دهنده درون بازی و غیره، درون بازی مبالغی را پرداخت کند. هر چه ارزش های نوآورانه، هیجانی و اجتماعی در بازی بیشتر باشند، رضایت بازیکن از بازی بیشتر می شود و هر چه ابعاد هیجانی همانند برانگیختن انرژی، خوشی و غلبه بازی بر بازیکن بیشتر باشد، تمایل به درون پرداخت او برای بازی بیشتر خواهد بود.

field_video
کپی رایت | طراحی سایت دارکوب